Waarom hebben we gekozen voor kunst&cultuur? Omdat dit dichtbij ligt wat we als school al doen (denk aan het Theater, kerstvieringen, projecten, kamp groep 8 in Amsterdam) en omdat het de kinderen belangrijke vaardigheden meegeeft:
- In welke omgeving woon ik en welke dingen zijn belangrijk voor deze omgeving, zowel in het verleden, in het heden als in de toekomst?
- Hoe verhoud ik mezelf tot de omgeving waarin ik woon, in hoeverre ben ik onderdeel van en kan ik me inzetten voor de instandhouding ervan?
- Hoe vorm ik mezelf een mening over de diverse uitingen van kunst en waar houd ik van?
- Bij welke vorm van kunst ligt mijn talent en waar wil ik me verder in verdiepen?
Er is een kunst&cultuurplan geschreven en een kleine werkgroep heeft zich beziggehouden met de nieuwe opzet van de creamiddagen. Deze zijn omgedoopt in kunst&cultuur-uur en bestaan uit zes blokken van 3 lessen. Dit schooljaar geven we de lessen op vrijdagmiddag en hebben we disciplines zoals tekenen/schilderen, beeldende vorming, muziek, fotografie, dans en koken.
Naast onze eigen lessen doen we mee aan het Cultuurmenu van de gemeente Midden-Delfland. In dit menu zitten lessen van plaatselijke kunstenaars/instellingen of gaan de kinderen op excursie naar bijvoorbeeld een museum.